Η Google επενδύει στο Ταμείο Καινοτομίας DNI

DNI

Δυο χρόνια πριν, η Google ίδρυσε το Digital News Initiative (DNI), μια συνεργασία μεταξύ της Google και των εκδοτών στην Ευρώπη με σκοπό τη στήριξη της υψηλής ποιότητας δημοσιογραφίας μέσω της τεχνολογίας και της καινοτομίας.

Παράλληλα με την επένδυση στην ανάπτυξη προϊόντων, την έρευνα και την κατάρτιση, η Google ξεκίνησε το Ταμείο καινοτομίας DNI, δεσμεύοντας 150 εκατομμύρια ευρώ για έργα καινοτομίας σε όλο τον ευρωπαϊκό κλάδο ειδήσεων. Σήμερα, ανακοινώνονται οι αποδέκτες του τρίτου γύρου χρηματοδότησης, κατά τον οποίο θα δοθούν συνολικά €21.968.154 σε 107 έργα σε 27 χώρες.

Για αυτόν τον γύρο, η Google έλαβε πάνω από 988 αιτήσεις από 27 χώρες. Από τα 107 έργα που χρηματοδοτούνται σήμερα, τα 49 είναι πρωτότυπα (έργα που βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και απαιτούν χρηματοδότηση έως και 50.000 ευρώ), 31 είναι μεσαία έργα (που απαιτούν μέχρι και 300.000 ευρώ χρηματοδότηση) και 27 είναι μεγάλα έργα (που απαιτούν μέχρι 1 εκατομμύριο ευρώ χρηματοδότησης).

Τι έχει αλλάξει σε αυτόν τον γύρο χρηματοδότησης; Πρώτο και κύριο, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον στα πειράματα εξακρίβωσης στοιχείων, με 29% περισσότερες εφαρμογές σε αυτόν τον τομέα σε σχέση με τον προηγούμενο γύρο. Επίσης, καταγράφεται αύξηση σε έργα που περιλαμβάνουν τεχνητή νοημοσύνη (+23% περισσότερες εφαρμογές από τον προηγούμενο γύρο), ερευνητική δημοσιογραφία (+20%) και προσεγγίσεις μέσω εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας (+ 20%). Τέλος, ο γύρος αυτός αφορούσε επίσης τη διασυνοριακή συνεργασία μεταξύ οργανισμών, με το 47% όλων των εφαρμογών που επελέγησαν για χρηματοδότηση να έχουν αυτήν τη συνεργατική διάσταση. Ακολουθεί ένα χαρακτηριστικό δείγμα μερικών από τα έργα που χρηματοδοτούνται σε αυτόν τον γύρο:

Πρωτότυπο Έργο – The Open State Foundation – Ολλανδία

Το The Open State Foundation προωθεί την διαφάνεια με την χρήση των

ανοικτών δεδομένων και των καινοτόμων και δημιουργικών εφαρμογών. Θα λάβει 50.000 ευρώ για να δημιουργήσει μια βάση δεδομένων που ανανεώνεται σε πραγματικό χρόνο για το τι λένε και τι κάνουν οι πολιτικοί, τα οποία προέρχονται από ένα ευρύ φάσμα πηγών. Ο στόχος είναι να αυξηθεί η διαφάνεια και να δώσει στους δημοσιογράφους καλύτερη πρόσβαση σε πολιτικές πληροφορίες, συγκεκριμένα για εξειδικευμένα θέματα, τοπικές πολιτικές, απλούς βουλευτές και εναλλακτικά τοπικά κόμματα

Μεγάλο Έργο – WikiTribune – Μεγάλη Βρετανία

Η WikiTribune είναι μια πλατφόρμα ενημέρωσης που δημιουργήθηκε από τον Jimmy Wales, ιδρυτή της Wikipedia και βραβεύτηκε με 385.000 ευρώ. Επιδιώκει να λύσει το πρόβλημα με τις χαμηλής ποιότητας, clickbait δημοσιογραφίας, φέρνοντας τα ίδια τα μέλη της κοινότητας σε μία εικονική αίθουσα σύνταξης για να συνεργαστούν με τους αμειβόμενους επαγγελματίες δημοσιογράφους. Οι τελευταίοι θα ερευνήσουν και θα παρουσιάζουν ειδήσεις παράλληλα με τους εθελοντές που θα επιμελούνται άρθρα συμμετέχοντας στη διόρθωση, τον έλεγχο των γεγονότων, υποδεικνύοντας αλλαγές και προσθέτοντας πηγές για ιστορίες που έχουν σημασία.

Στην Ελλάδα χρηματοδοτούνται δύο έργα. Το ένα αναπτύχθηκε από το Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το δεύτερο από το Εθνικό Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών «Δημόκριτος» και το Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Εργαστήριο Τεχνολογίας Γνώσεων και Λογισμικού). Και τα δύο χρηματοδοτήθηκαν συνολικά με 98.000€.

Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ – Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Ο στόχος του προτεινόμενου έργου είναι να ανταποκριθεί στις αλλαγές που θα προκύψουν στο οικοσύστημα ειδήσεων και στο νέο ψηφιακό περιβάλλον με την προσθήκη των αυτοκινήτων. Καθώς οι εμπειρίες μας είναι διασυνδεδεμένες, είναι πολύ σημαντικό να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές προκειμένου να προωθηθεί ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες καταναλώνουν τις ειδήσεις σε αυτό το νέο διασυνδεδεμένο περιβάλλον. Αυτές οι εξελίξεις θα δημιουργήσουν νέες ροές ψηφιακών εσόδων, ειδικά για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και των ειδήσεων. Ο ευρύτερος αντίκτυπος του προτεινόμενου έργου είναι να εξετάσει τις τρέχουσες χρήσεις του κοινού, τις ανάγκες και τις προσδοκίες, καθώς και το τι χρειάζεται από τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς για να ανταποκριθούν σε αυτό το εξελισσόμενο τοπίο.

Το έργο θα λάβει €48.000.

Εθνικό Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών «Δημόκριτος», Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Εργαστήριο Τεχνολογίας Γνώσεων και Λογισμικού

Το έργο απαντά στην καρδιά του ζητήματος της μετα-αλήθειας και τη φθίνουσα εμπιστοσύνη στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης. Το OpJ (open journalism) όπως ονομάζεται η αναπτυσσόμενη εφαρμογή, δημιουργεί ιστορίες που βασίζονται σε αποδεικτικά στοιχεία, απτά δεδομένα, τα οποία οι αναγνώστες μπορούν να τα διασταυρώσουν και να εξετάσουν τις αρχικές πηγές. Το OpJ διασυνδέει οικονομικά δεδομένα από αξιόπιστες πηγές για να συνθέσει ένα ενημερωτικό περιβάλλον, στο οποίο ο δημοσιογράφος αλλά και ο χρήστης μπορεί να περιηγηθεί θεματικά και να αναζητήσει σχετικές πληροφορίες.

Το έργο θα λάβει €50.000.

Από τον Φεβρουάριο του 2016, η Google αξιολόγησε περισσότερες από 3.000 αιτήσεις, διεξήγαγε 748 συνεντεύξεις με τους επικεφαλής των έργων και προσέφερε συνολικά 73 εκατομμύρια ευρώ σε 359 αποδέκτες σε 29 χώρες. Με αυτήν την ευκαιρία, η Google διοργανώνει την πρώτη της εκδήλωση για το Ταμείο Καινοτομίας DNI στο Άμστερνταμ, όπου 24 ομάδες έργων που έλαβαν χρηματοδότηση στο 1ο ή 2ο γύρο θα μοιραστούν τις λεπτομέρειες των εργασιών και των αποτελεσμάτων τους μέχρι σήμερα.

Επίσης, η Google δημοσιεύει την πρώτη ετήσια έκθεση, που περιγράφει συνοπτικά τον πρώτο αντίκτυπο των έργων που χρηματοδοτήθηκαν μέχρι τώρα. Από startups μέχρι μεγάλοι δημοσιογραφικοί όμιλοι, σε εθνικό ή τοπικό επίπεδο, τα έργα που χρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Καινοτομίας DNI εφάρμοσαν τις δυνατότητες που τους προσφέρουν τα μεγάλα δεδομένα (big data), η τεχνολογία blockchain και η μηχανική μάθηση, εξελίσσοντας και ανακαλύπτοντας τα πάντα, από τις συνδρομές και την εξακρίβωση πληροφοριών έως την παραγωγή βίντεο και την αφοσίωση των αναγνωστών. Τα έργα αυτά συμβάλλουν ήδη στη διαμόρφωση του μέλλοντος της υψηλής ποιότητας δημοσιογραφίας – και ορισμένα από αυτά ωφελούν άμεσα και σήμερα το ευρωπαϊκό κοινό.

Τέλος, η Google ανακοινώνει τον τέταρτο Γύρο αιτήσεων για το Ταμείο Καινοτομίας “Digital News Initiative” που ξεκινούν αρχές Σεπτεμβρίου και θα είναι ανοιχτές για 30 ημέρες. Δεδομένων των σχολίων που έλαβε η Google από τον τρίτο Γύρο, θα εφαρμόσει κάποιες αλλαγές στην διαδικασία αιτήσεων για τις οποίες θα ανακοινώσει λεπτομέρειες στην ιστοσελίδα digitalnewsinitiative.com τις επόμενες εβδομάδες.




%d bloggers like this: