Το YouTube παρουσίασε ένα νέο εργαλείο στο Creator Studio με στόχο τη διασφάλιση της διαφάνειας και της εμπιστοσύνης μεταξύ δημιουργών και θεατών.
Αυτό το εργαλείο απαιτεί από τους δημιουργούς να αποκαλύπτουν πότε χρησιμοποιούν τροποποιημένα ή συνθετικά μέσα για τη δημιουργία ρεαλιστικού περιεχομένου, το οποίο οι θεατές θα μπορούσαν εύκολα να το μπερδέψουν με αληθινά άτομα, μέρη ή γεγονότα.
Όπως ανακοινώθηκε το Νοέμβριο, αυτές οι αποκαλύψεις θα είναι ορατές ως ετικέτες στην εκτεταμένη περιγραφή ή στο μπροστινό μέρος του προγράμματος αναπαραγωγής βίντεο.
Το YouTube δεν θα υποχρεώσει τους δημιουργούς να αποκαλύπτουν εάν χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για παραγωγικότητα, όπως τη δημιουργία σεναρίων ή υπότιτλων. Επίσης, δεν θα κάνουν τους δημιουργούς να αποκαλύπτουν εάν οι αλλαγές είναι μικρές ή το περιεχόμενο είναι σαφώς μη ρεαλιστικό.
Οι ετικέτες θα κυκλοφορήσουν σε όλες τις επιφάνειες και τις μορφές του YouTube. Ενώ τα περισσότερα βίντεο θα έχουν ετικέτες στην εκτεταμένη περιγραφή, αυτά που αφορούν ευαίσθητα θέματα όπως η υγεία ή οι ειδήσεις θα έχουν πιο εμφανείς ετικέτες απευθείας στο βίντεο.
Το YouTube θα εφαρμόσει σταδιακά αυτές τις ετικέτες σε όλες τις πλατφόρμες. Ενώ στοχεύουν να δώσουν στους δημιουργούς χρόνο να προσαρμοστούν, σχεδιάζουν να επιβάλουν μέτρα αποκάλυψης στο μέλλον.
Σε περιπτώσεις όπου οι δημιουργοί αποτυγχάνουν συνεχώς να αποκαλύπτουν πληροφορίες, το YouTube μπορεί να προσθέσει το ίδιο μια ετικέτα, ειδικά εάν το περιεχόμενο έχει τη δυνατότητα να μπερδέψει ή να παραπλανήσει τους ανθρώπους.
Εκτός από το εργαλείο αποκάλυψης, το YouTube εργάζεται σε μια ενημερωμένη διαδικασία απορρήτου. Αυτή η διαδικασία θα επιτρέψει στα άτομα να ζητήσουν την κατάργηση περιεχομένου που δημιουργείται από AI ή άλλο συνθετικό περιεχόμενο που προσομοιώνει ένα αναγνωρίσιμο άτομο, συμπεριλαμβανομένου του προσώπου ή της φωνής του. Το YouTube σημείωσε ότι περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτήν τη διαδικασία θα κοινοποιηθούν σύντομα παγκοσμίως.
Το YouTube συνεχίζει να συνεργάζεται σε ολόκληρο τον κλάδο για να αυξήσει τη διαφάνεια γύρω από το ψηφιακό περιεχόμενο. Αυτό περιλαμβάνει τη συμμετοχή τους ως καθοδηγητικό μέλος του Συνασπισμού για την Προέλευση και την Αυθεντικότητα Περιεχομένου (C2PA), αποδεικνύοντας τη δέσμευσή τους για τη διασφάλιση της αυθεντικότητας και της διαφάνειας στο διαδίκτυο.