Πρόστιμο στο Facebook ύψους $5 δις από την αμερικανική Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ

Facebook

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ έχει επιβάλει πρόστιμο στο Facebook 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ για παραβίαση εντολής FTC του 2012 σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών.

Είναι το μεγαλύτερο που έχει ποτέ επιβληθεί σε οποιαδήποτε εταιρεία για παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής και σχεδόν 20 φορές μεγαλύτερη από τη μεγαλύτερη ποινή ιδιωτικότητας ή ασφάλειας δεδομένων που επιβλήθηκε ποτέ παγκοσμίως.

Η εντολή της FTC θα απαιτήσει από το Facebook να αναδιαρθρώσει την προσέγγισή του στην ιδιωτική ζωή από το επίπεδο εταιρικής διοίκησης και να δημιουργήσει ισχυρούς νέους μηχανισμούς για να διασφαλίσει ότι τα στελέχη της εταιρείας είναι υπεύθυνα για τις αποφάσεις που λαμβάνουν σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Το Facebook υπονόμευσε τις επιλογές των καταναλωτών παρά τις υποσχέσεις ότι οι χρήστες θα μπορούσαν να ελέγξουν τον τρόπο με τον οποίο μοιράζονται τα προσωπικά τους στοιχεία στην πλατφόρμα κοινωνικών μέσων.

Σύμφωνα με την έρευνα της FTC, το Facebook χρησιμοποίησε “παραπλανητικές αποκαλύψεις και ρυθμίσεις” και αυτό επέτρεψε στην εταιρεία να μοιράζεται τις προσωπικές πληροφορίες των χρηστών με εφαρμογές τρίτων ενώ οι χρήστες δεν γνώριζαν ότι το Facebook μοιράζεται τέτοιες πληροφορίες. Η FTC έχει επίσης επιβάλει ένα σύνολο απαιτήσεων στο Facebook που αποσκοπεί στην αύξηση της διαφάνειας, της υπευθυνότητας και της ιδιωτικότητας στο Facebook, το Instagram, το WhatsApp και το Messenger.