Ο πρεσβευτής της Nikon David Yarrow φωτογραφίζει ζώα και ανθρώπους που μένουν στην Κένυα

the-walk-of-life

Ένα νέο φωτογραφικό έργο του πρεσβευτή της Nikon στην Ευρώπη και καλλιτεχνικού φωτογράφου David Yarrow καταγράφει τις δύο όψεις της Κένυας – από τους γιγαντιαίους ελέφαντες του Αμποσέλι, γνωστούς και ως «μεγάλους αφρικανικούς ελέφαντες» μέχρι την κουλτούρα των συμμοριών της πολύβουης πρωτεύουσας της χώρας, Ναϊρόμπι.

Με τη Nikon D850 και μια σειρά από φακούς σταθερής εστιακής απόστασης NIKKOR ανά χείρας, ο David έθεσε ως στόχο να αντιπαραθέσει τα έντονα αυτά στοιχεία της Ανατολικής Αφρικής, καταγράφοντας τα χαρακτηριστικά των ελεφάντων που ζουν στο Εθνικό Πάρκο Αμποσέλι έναντι επιμελώς σκηνοθετημένων φωτογραφιών μελών τοπικών συμμοριών από τη Νταντόρα στο Ναϊρόμπι – μία από τις μεγαλύτερες χωματερές του κόσμου.

Οι μεγάλοι ελέφαντες – Εθνικό πάρκο Αμποσέλι

Στην αχανή σαβάνα του Εθνικού Πάρκου Αμποσέλι φιλοξενούνται πολλά είδη άγριων ζώων, με κυριότερα τα ελεύθερα κοπάδια αφρικανικών ελεφάντων. Το πάρκο φιλοξενεί ορισμένους από τους μεγαλύτερους ελέφαντες στον κόσμο – τους λεγόμενους μεγάλους αφρικανικούς ελέφαντες – οι χαυλιόδοντες των οποίων είναι τόσο μεγάλοι που φτάνουν το έδαφος. Τα γιγαντιαία αυτά θηλαστικά έχουν «προτεραιότητα» στο καταφύγιο και προστατεύονται, ανενόχλητα, από τους ανθρώπους. Αφού επισκέφτηκε το πάρκο πολλές φορές πριν ξεκινήσει το έργο αυτό, ο David θέλησε να απαθανατίσει την επιβλητική παρουσία των ξεχωριστών πλασμάτων της Κένυας από κοντά, πλησιάζοντας περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο φωτογράφο μέχρι τώρα.

Ο David Yarrow σχολιάζει σχετικά: «Το Αμποσέλι είναι το αγαπημένο μου μέρος στον κόσμο για να φωτογραφίσω αυτά τα εκπληκτικά ζώα. Πρόκειται για ένα πρωτόγονο, στοιχειώδες αμφιθέατρο, καταφύγιο για περισσότερους από δύο χιλιάδες ελέφαντες και την τέλεια τοποθεσία να φωτογραφίσεις τους μεγάλους αφρικανικούς ελέφαντες στο φυσικό τους περιβάλλον. Μόλις αντικρύσεις έναν ελέφαντα αυτού του μεγέθους, θα είσαι βέβαιος ότι δεν πρόκειται να δεις ποτέ τίποτα παρόμοιο στην καριέρα σου. Μου προκαλεί, και θα μου προκαλεί πάντα, δέος η δύναμή τους, το μέγεθος και αυτή η σχεδόν «ανθρώπινη» ευφυία που διακρίνεται τόσο εμφανώς στα μάτια τους».

Στο πλαίσιο του έργου αυτού, ο David ακολούθησε τις κινήσεις του Τιμ, ενός από τους μεγαλύτερους ελέφαντες του πάρκου. Έχοντας φωτογραφίσει ελέφαντες αυτού του μεγέθους και παλαιότερα, ο David χρησιμοποίησε τη Nikon D850 και τους φακούς AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR και AF-S NIKKOR 200mm f2G ED VR II για να καταγράψει από κοντά τα χαρακτηριστικά αυτών των πλασμάτων, με τον AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED να εγγυάται ευκρίνεια από άκρη σε άκρη στην απεικόνιση ενός τοπίου με μια ομάδα ελεφάντων να απομακρύνεται.

Αντιπαραθέτοντας σκηνοθετημένα πορτρέτα με τα πλέον φυσικά θέματα, οι φωτογραφίες του David επιδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιηθούν διαφορετικές τεχνικές για την απεικόνιση μιας σειράς με συνοχή και δυναμισμό: “Στη φωτογράφιση άγριων ζώων θα πρέπει να είσαι σίγουρος ότι βρίσκεσαι στην τέλεια θέση για να αποτυπώσεις αυτό το αυθεντικό, υποβλητικό πλάνο, αλλά δεν έχεις τον έλεγχο. Όταν ένα ζώο δεν σου επιτρέπει να το φωτογραφήσεις, δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Με τη σκηνοθετημένη φωτογραφία μπορείς να ακολουθήσεις ένα γραμμικό ταξίδι, από τη σύλληψη της ιδέας μέχρι την υλοποίησή της. Πρόκειται για πραγματική δοκιμή της ικανότητάς σου ως φωτογράφου να διαπιστώσεις εάν μπορείς να αποτυπώσεις αυτή την τέλεια στιγμή που είχες προγραμματίσει. Και τα δύο είδη έχουν τεράστια σημασία για μένα, όπως και η καταγραφή των χαρακτηριστικών αυτών των δύο εκ διαμέτρου αντίθετων περιοχών της Κένυας, συνδέοντας τους ανθρώπους και τα άγρια ζώα που φιλοξενούνται σε αυτόν τον τόπο.